Juste, det är ett nytt år.

Jag måste vara konstig. Eller? Som bara går och glömmer bort det nya året sådär.. Andra kanske kommer ihåg det som om det var ens bästavän. Längtat efter ett nytt år då man får chans att kanske bli en ny person? Chansen att visa vem man egentligen är? Göra nåt man alltid velat göra, men aldrig vågat? Ett nytt år kan betyda en massa saker för människor.  Man kanske haft ett hemskt år, ett år man bara velat glömma? Andra kanske är rädda för det nya året, rädda för vad som ska hända? Vad dom ska råka göra den här gången, eller saker dom inte kommer lyckas med? Själv vet jag bara, shit, jag ska lyckas med det här året, det ska bli ett bra år, ett riktigt jävla bra år!

Det är faktiskt så, jag har mått dåligt hur många tillfällen som helst 2010. Fast det gör jag ju varje år, eftersom varje år har sina skit problem. Men just 2010 har det hänt mycket, gäller också slutet av 2009, kan säga er att hur mycket som helst har förändrats sen dess, det är sjukt. Förlorat många fina vänner, men även fått nya fina. Och så vidare och så vidare går det.. Det är så man säger livet är. Sånt är livet. Life's a bitch.

Men ändå fast det hänt så mycket dårå 2010, så en halv timme innan 12 slaget på nyårsafton, så skrek jag plötsligt "Jag vill inte ha ett nytt år!". Jag undrar vad som fick mig säga det, men jag kände ju lite så, frågan var bara varför? Kände jag mig inte redo för ett nytt år eller? Jag tror inte jag ens visste själv, jag kände mig bara bekväm med det här året. Annars kan det ha varit för att jag inte firade på det tänkta sättet, då kändes det faktiskt inte som nyår. Det gör det inte när man är hemma för mig. Vi brukar alltid bort. Men inte den här gången eftersom jag var sjuk. Sämst nyår. Iallafall, när tolvslaget kom och vi stod där bland alla raketer som lyste upp himlen, så tänkte jag "Jag skiter i om det kanske inte var världens bästa nyår, för det kommer bli bäst år! Och jag ska fixa det här året, jag ska göra det till ett riktigt bra år!"

Och det är just precis vad jag tänker göra, till ett riktigt bra år. Det är vad det kommer bli. Det ska  jag se till. Tänker gå min egen väg, och inte låta någon vara i min väg.. Så gör som jag. Gör 2011 till ett superbra år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0